usp1
usp2
usp3

Persbericht: Investeringsmaatschappij Foreman Capital verwerft meerderheidsbelang in Gereedschapcentrum / Fixami

Foreman Capital B.V. en HBL Online B.V., het moederbedrijf van e-commerce platforms Gereedschapcentrum.nl (www.gereedschapcentrum.nl) en Fixami, kondigen vol enthousiasme aan dat Foreman Capital B.V. een meerderheidsbelang in HBL Online B.V. heeft verworven.

De Gereedschapcentrum / Fixami groep heeft zich sinds 2009 ontwikkeld tot een vooraanstaand bedrijf in de online gereedschapsbranche. Met meer dan 160 medewerkers, e-commerce platforms in Nederland, België, Frankrijk en Spanje, en een omzet van €47 miljoen in 2019, is de Gereedschapcentrum / Fixami groep een toonaangevende speler en marktleider in Nederland en België.

In de afgelopen anderhalf jaar heeft CEO John Wilson onder leiding van de organisatie hard gewerkt aan optimalisatie en schaalvergroting. Recentelijk heeft Foreman Capital zich als betrouwbare en betrokken partner aangesloten om verdere Europese groeiplannen te ondersteunen.

John Wilson: "Met trots hebben we ons geweldige team geïnformeerd dat onze inspanningen van de afgelopen periode hebben geleid tot een belangrijke stap voorwaarts: de deelname van Foreman Capital als meerderheidsaandeelhouder. Samen zullen we ons ambitieuze bedrijfsplan voortzetten en met een duidelijke focus op 'Mensen, Systemen en Processen' ons e-commerce platform in heel Europa uitbreiden. Onze verwachting voor 2020 is een winstgevende groei naar een omzet van €70 miljoen. Ons doel voor de komende drie jaar is meer dan verdubbeling."

Voor klanten en partners van de Gereedschapcentrum / Fixami groep zal er niets veranderen. John Wilson blijft CEO en blijft samenwerken met Bram Bos (CTO/CMO) om de leiding te behouden. Foreman Capital zal de directie ondersteunen met expertise, toewijding en enthousiasme om de gestelde doelen te bereiken. De bedrijfsactiviteiten zullen grotendeels ongewijzigd blijven. HBL zal onder de namen Gereedschapcentrum (in Nederland) en Fixami (rest van Europa) gereedschap en verwante producten blijven aanbieden. De ambitie is om samen met bestaande klanten en partners verder te groeien en HBL tot een toonaangevende Europese speler in de gereedschapsbranche te maken.

Over Foreman Capital: Foreman Capital is een onafhankelijke investeringsmaatschappij, gevestigd in Amsterdam. Foreman investeert in groeiende, winstgevende MKB-bedrijven, actief in handel, productie en/of dienstverlening, om deze succesvol verder te professionaliseren en uit te bouwen. Het doel is om mooie bedrijven nog mooier te maken. Foreman treedt op als "meedenkend voorman" en ondersteunt ondernemers en managementteams met expertise, toewijding en enthousiasme bij het realiseren van hun groeiambities en hecht waarde aan vertrouwen en integriteit.