usp1
usp2
usp3

Persbericht: Consumenten behoefte verschuift door aantrekkende economie

Met een booming economie is er een duidelijke toename van renovaties en doe-het-zelf projecten. Vooral in de weekenden, avonden en tijdens vakanties zijn klussers actief. Bouwmarkten, in afstemming op deze trend, verruimen hun openingstijden. Maar, de klantenservice-uren van online winkels lijken nog niet mee te evolueren.

Of je nu een professional bent of een doe-het-zelver, soms heb je gewoon advies nodig over gereedschap. In zo'n situatie wil je direct kunnen spreken met een expert. Verrassend genoeg bieden gevestigde bouwmarkten zoals Hornbach, Praxis en Gamma hier in de weekenden geen oplossing voor. Hetzelfde geldt voor specifieke winkels en gespecialiseerde online shops.

De digitale revolutie

Wat consumenten en doe-het-zelvers echt willen, is persoonlijk en deskundig advies, snelle leveringen en meer flexibiliteit in openingstijden - dit omvat ook klantenservices. "Met de huidige economische groei en de stijgende behoefte aan weekendondersteuning, vinden we het essentieel om elke dag van de week bereikbaar te zijn", zegt Gereedschapcentrum.nl. Hiermee zetten zij een nieuwe norm door als eerste in de sector ook op zondagen telefonische ondersteuning te bieden.

De lat hoger leggen

De klant komt altijd op de eerste plaats. Terwijl de meeste consumenten verwachten dat maandagleveringen de norm zijn, voldoen veel leveranciers hier niet aan. Gereedschapcentrum gaat echter een stap verder door ervoor te kiezen PostNL ook op maandagen te laten bezorgen. Een welkome ontwikkeling voor de toegewijde klussers die zo nog efficiënter te werk kunnen gaan.

Persbericht: Consumenten behoefte verschuift door aantrekkende economie